دانشجویان پرستاری91دانشگاه آزادتویسرکان

با خوردن چه نوع مواد غذایی فرزندتان پسر یا دختر می‌شود

نقش تغذیه در تعیین جنسیت تا حدود 75 درصد به اثبات رسیده است، البته رعایت رژیم غذایی باید حداقل یکماه تا پنج ماه قبل از بارداری شروع شود تا موثر واقع شود. با خوردن چه نوع مواد غذایی فرزندتان پسر یا دختر می‌شود


نقش تغذیه در تعیین جنسیت تا حدود 75 درصد به اثبات رسیده است، البته رعایت رژیم غذایی باید حداقل یکماه تا پنج ماه قبل از بارداری شروع شود تا موثر واقع شود.


لقمه: این رژیم نباید بیش از 6ماه قبل از بارداری ادامه یابد زیرا باعث کمبود مواد غذایی خواهد شد. رعایت رژیم غذایی فقط در مادر ضرورت دارد زیرا تغییرات یونی تخمک است که اسپرماتوزوئید مورد نظر را جذب می کند.

تحقیقات نشان داده است که برای پسر بودن جنین بالا بودن نسبت سدیم و پتاسیم و پایین بودن نسبت کلسیم و منیزیم متابولیسم لایه خارجی تخمک را طوری تغییر می دهد که اسپرماتوزوئید حاوی کروموزوم جنسی y را جذب می کند. بالا بودن میزان کلسیم و منیزیم خون و پایین بودن میزان سدیم و پتاسیم باعث می شود اسپرماتوزوئید حاوی کروموزوم x به طرف تخمک جذب شود و نوزاد دختر شود. پس برای تعیین جنسیت نسبت بین یون ها مهمتر از غلظت آنهاست. مقدار سدیم مورد نیاز بدن 5میلی گرم در روز است.در صورت تمایل برای داشتن فرزند پسر باید مقدار سدیم مصرفی به 4برابر این مقدار برسد.
سدیم علاوه بر نمک طعام و مواد غذا یی شور در غذاهای دریایی، گوشت، جگر گوساله، هویج، تخم مرغ، کنسروها، و غذاهای آماده وجود دارد. مقدار پتاسیم مورد نیاز بدن 1میلی گرم در روز است. برای داشتن فرزند پسر مقدار پتاسیم مصرفی باید به 15برابر برسد. منابع حاوی پتاسیم گوشت ،میوه جات تازه و خشک مانند هلو، موز و کشمش، صیفی جات مانند گوجه، غلات به ویژه برنج می باشد.

مادرانی که تمایل به داشتن فرزند پسر دارند باید مصرف غذاهای پرکلسیم و پر منیزیم را کاهش دهند. شیر و فرآورده های لبنی،سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج دارای کلسیم و گیاهان سبز،حبوبات و مغزجات حاوی منیزیم هستند.

استفاده از موادغذایی حاوی گلوکز در روزهای تخمک گذاری محیط را برای جلب اسپرماتوزوئید y مناسب می کند.این غذاها شامل گلوکز،ساکارز،عسل،آب نبات،غلات صبحانه شیرین شده، هویج،کشمش،و نوشابه های دارای شکر می باشد.

برای داشتن فرزند پسر مصرف غذاهایی مانند نان گندم، انواع گوشت، حبوبات، دانه های روغنی، کره، مایونز، سیب زمینی پخته، خرما، هل، زعفران و شیرینی جات فاقد شیر توصیه می شود.
تحقیقات نشان داده است زنانی که در دوران قبل از بارداری صبحانه مفصل تر صرف کرده و درصبحانه رژیم غذایی محتوی غلات استفاده می کنند بیشتر نوزاد پسر به دنیا می آورند.رژیم غذایی پر کالری با مقدار زیاد مواد معدنی مانند سدیم و پتاسیم و ویتامین های C ،E،B12 منجر به نوزاد پسر خواهد شد.
مادرانی که روزانه 300 میلی گرم پتاسیم و 180 کالری بیشتر مصرف می کنند، نوزادشان بیشتر پسر خواهد بود. این میزان کالری و پتاسیم معادل خوردن یک موز کامل است. برای داشتن فرزند پسر بهتر است سبزیجاتی مانندکرفس،لوبیاسبز، کاهو و اسفناج کمتر مصرف گردد.

برای دختر شدن جنین باید مواد غذایی حاوی یون کلسیم و منیزیم بالا مصرف شود و مصرف سدیم و پتاسیم محدود گردد.
مقدار کلسیم مورد نیاز بدن 800میلی گرم در روز است که برای دختر شدن جنین باید این میزان چند برابر شود.پس بهتر است غذاهای دارای کلسیم بالا که در شیر،ماست،پنیر سفید و دیگر فرآورده های لبنی،ماهی ساردین به صورت بخار پز یا کبابی،خاویار ،شلغم، سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج و بادام وجود دارد و غذاهای دارای منیزیم بالا که در قهوه،کاکائو،مخمر آبجو،جوانه گندم ،سویا،چغندر،بادام، بادام زمینی بدون نمک و گردو وجود دارد مصرف گردد.از میوه جات و سبزیجات سیب،خیار ،لوبیاسبز،کلم،کدو،فلفل سبز،پیازو ترب در رژیم غذایی مصرف گردد. حذف نمک در این گونه رژیم ها باید رعایت گردد.

مواد غذایی مانند خرما،نان سفید،ذرت،سبوس گندم، لوبیای خشک،عدس و میوه جاتی مانند موز، نارنگی، خربزه،زیتون، شاهی و تره بهتر است مصرف نگردد. مادرانی که صبحانه نمی خورند و یا پیش از بارداری رژیم غذایی کم کالری مصرف می کنند بیشتر نوزاد دختر به دنیا می آورند. پس رژیم غذایی کم انرژی که حداقل کالری و مواد مغذی داشته باشد منجر به نوزاد دختر می شود.

اگر میخواهید فرزند دو قلو داشته باشید بیشتر لبنیات مصرف کنید. مطالعات نشان داده است که که مصرف مقادیر فراوان لبنیات احتمال دوقلو زایی را افزایش میدهد.در حال حاضر مشخص شده است نوعی پروتئین موجود در کبد حیوانات با عنوانIGF که در شیر و فرآورده های لبنی وجود دارد ،میزان تقسیم سلولی جنین در مراحل ابتدایی رشد را افزایش میدهد و موجب دو قلو زایی می شود.
زوج های عزیز و گرامی اگر تمایل به داشتن نوزاد دختر یا پسر هستید، بایستی یک سری اصول تغذیه ای و غیره موثر در این امر را با همکاری یکدیگر رعایت کنید. البته توجه داشته باشید رعایت این اصول (مخصوصا رژیم غذائی) باید حداقل از دو ماه قبل از بارداری آغاز شود و اگر دچار بیماری خاصی هستید حتما تحت نظر یک متخصص تغذیه اقدام به گرفتن رژیم کنید.

برای پسر دار شدن بخوانید !!
دقت کنید در تعیین جنسیت فرزند تنها مادر موثر نیست بلکه پدر نیز نقش قابل توجهی در این زمینه دارد قوی بودن نطفه مرد در پسر دار شدن خیلی مهم است. همچنین تعداد اسپرم، بنابراین اگر به شدت تمایل به داشتن پسر دارید قبل از بارداری یک آزمایش اسپرم انجام دهید.
سیگار و همچنین کمبود ويتامين c و اسید فولیک نطفه را ضعیف می کند. توجه داشته باشید بطور کل محیط قلیایی واژن مادر در حين لقاح نقش تعیین کننده ای در پسردارشدن دارد که در موارد زير عوامل ايجاد کننده اين محيط را ذکر خواهيم کرد:
1- خانمها بایستی از 3-2 ماه (2 پریود قبل از تاریخ پیش بینی حاملگی) قبل از بارداری اقدام به افزایش مصرف غذاهای با پتاسیم و سدیم بالا کنند. این غذاها مانند موز/ خرما/ طالبی/ پرتقال/ چغندر/ هلو/ گوجه فرنگی/ هویج/ کشمش و بطور کلی میوه ها و سبزیجات (غیر از سبزیجات رژیم دختر زایی) می باشد همچنین بایستی مصرف حبوبات، هل، زغفران، دانه های روغنی، کره، گوشت قرمز، سیب زمینی پخته، برنج و تخم مرغ وغذاهای نمکی را افزایش دهید. در غذاهای دریایی، جگر گوساله و کنسروها میزان نمک بیشتر از بقیه غذاهاست.
خانمها بایستی مصرف غذاهایی که در رژیم دخترزایی ذکر خواهد شد را به حداقل کاهش دهند. (این رژیم نباید بیشتر از 6 ماه ادامه یابد و در خانمهایی که سابقه بیماری کلیوی و فشار خون و ... دارند بایستی با مشورت با پزشک متخصص تغذیه انجام پذیرد.
2- مصرف روزانه یک قرص اسید فولیک و ویتامین C توسط آقایان و ترک سیگار (در صورت اعتیاد به سیگار) از 3 ماه قبل از بارداری
3- برای پسر دار شدن محیط واژن در حين لقاح بایستی قلیائی باشدبنابراين اولا زمان مقاربت باید روز تخمک گذاری انجام گردد دخول بایستی عمیق باشد و خانم به ارگاسم برسد همچنین خانمها قبل از لقاح از محلول جوش شیرین رقیق شده با آب برای شستشوی خود استفاده کنند .

بطور کلی مادرانی که قبل از بارداری صبحانه مفصل تر و غنی از غلات استفاده می کنند و رژیم پرکاری دارند احتمال پسر بودن نوزادشان بیشتر است.


برای دختر دار شدن بخوانید!!
بطور کلی محیط اسیدی واژن احتمال دختر دار بودن را به میزان زیاد افزایش می دهد.

برای ایجاد محیط اسیدی اولا مقاربت بایستی 4-3 روز قبل یا بعد از تخمک گذاری صورت گیرد زیرا در این زمان ترشحات دهانه رحم کمتر قلیایی است.

دقت کنید دخول عمیق نباشد و خانم به ارگاسم نرسد زیرا در هنگام ارگاسم زنانه ترشحات قلیایی تر است قبل از نزدیکی از محلول رقیق شده سرکه و آب برای شستشو استفاده کنید تا محیط اسیدی شود.

بطور کل خانمها از 3-2 ماه قبل از بارداری می بایست از غذاهایی با کلسیم و منیزیم بالا و پتاسیم و سدیم کمتر استفاده کنند، بنابراین می بایست مصرف لبنیاتی مانند شیر و ماست، ترشی، کرفس، پیاز، تخم مرغ ، کاکائو، غذاهای شیرین، نخود سبز و لوبیا سبز، ماهی ساردین، خاویار، شلغم، سبزیجات تیره برگ مانند اسفناج، بادام، قهوه، جوانه گندم، سویا، از میوه جات و سبزیجات بیشتر سیب، خیار، لوبیا سبز، کلم، کدو، فلفل سبز، پیاز و ترب استفاده گردد و مواد غذایی که در رژیم پسر دار شدن لازم است را مصرف نکنند.

مادرانی که قبل از بارداری صبحانه نمی خورند و یا رژیم غذایی کم کالری دارند بیشتر نوزاد دختر به دنیا می آورند.

دقت کنید خانمها چه در مورد فرزند دختر یا پسر از 3 ماه قبل از بارداری بایستی مصرف اسید فولیک را آغاز کنند باز هم در اینجا متذکر می شویم تمامی این نکات در صورتی موثر واقع می شود که از حدود 3-2 ماه قبل از بارداری آغاز شود و تا هنگام مثبت بودن آزمایش بارداري ادامه یابد در غیر این صورت حتی یک روز بعد از لقاح رعایت هیچگونه اصولی فایده ندارد.


والدین عزیز نقش تغذیه در تعیین جنسیت نوزاد تا حدود 75 در صد به اثبات رسیده است، بنابراین اگر تمایل زیادی به داشتن نوزاد دختر یا پسر دارید حتما از حدود 6-5 ماه قبل از بارداری همراه با رعایت اصول تغذیه ای به یک متخصص ژنتیک نیز مراجعه فرمائید.

[ بازدید : 2268 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 28 تير 1393 ] 14:16 ] [ محمد منیعی ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]